1393-07-03 19:02
2300
0
3350

زندگینامه سردار شهید حسینعلی خالداران + تصاویر

 حسینعلی خالداران فرزند نعمت الله ، سال ۱۳۴۰ در روستای « کلاته بار»شهر دامغان به دنیا آمد .در همان روستا به دبستان رفت. بعد از اتمام دوره ابتدایی به همراه خانواده اش به شهر گنبد مهاجرت کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، مقطع راهنمایی را در گنبد ادامه داد و متوسطه را در دبیرستان خدمات با موفقیت به پایان رساند و۱۴ ساله بود که پدرش دار فانی را وداع گفت.

دوران دبیرستان وی با آشنایی با گروههای مبارز همراه بود و باعث شد مبارزات این شهید بزرگوار از همین دوران آغاز شود و جریان انقلاب نیز حضوری فعال داشت.

وی همراه  تعدادی از مبارزان گنبدی حضور فعال در واقعه ۱۲ دی ۱۳۵۷ گالیکش نیز داشت ، واقعه ای که به شهادت ۷ نفر از این مبارزان گنبدی منجر شد.

Untitled-1

دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اواسط آذر ماه ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در اولین ماموریت خودعازم منطقه عملیاتی کردستان شد.

هدایت و روشنگری مردم آن دیار اساس ماموریت ایشان بود و همین امر باعث شده بود به روستاها و مناطق مختلف این استان سفر کرده و برای مردم سخنرانی کند.

همچنین این شهید بزرگوار در سن ۲۰ سالگی ازدواج می کند.

نحوه شهادت 

شهید حسینعلی خالداران ۱۶ بهمن ۱۳۶۱ در مسیر بازگشت ازماموریتی که به یکی از روستاهای اطراف مریوان داشت ، توسط گروه منحله « کومله» کمین خورد و پس از شلیک چند گلوله و شکستن دست وی ، در همان تاریخ با رزمندگان همراهش به شهادت می رسد.

فرازی از وصیت نامه شهید خالداران

در راه خداوند تبارک و تعالی به شهادت رسیده و مردن آرزوی هر مومنی می باشد تا به درجه اعلا برسد و از روزی خداوند متنعم شود .پس تو ای برادر و خواهر ، همیشه در ساختن خود برای خدا و در راه خدا قرار بگیر، هوای و هوس های درونی و شیطانهای بیرونی که بظاهر خوب و زیبا جلوه می کنند را از خودت دور کن تا یک انسان مستقل و آزاد براساساصول پنجگانه مکتب ببار آیی« الی الله المسیر»

و توی ای داداش علیرضا و مادر ، هیچ ناراحت نباشید و این را بدانید که همه ما رفتنی هستیم . فقط الله حاکم بر عالمیان باقی می ماند و ازلی می باشد. سعی کنید که خط های انحرافی و مرتد را خوب بشناسید و از خودتان دور کنید چون نتیجه این مسیر ها و خطها به اسفل السافلین می رسد و امیدوارم خداوند تمام منتحرفین را هدایت کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.